Matthew Quick fragt sich, was Kunstgeschichte noch wert ist

Matthew Quick fragt sich, was Kunstgeschichte noch wert ist 1
Screenshot Instagram

Seit Jahrtausenden schaffen Menschen Kunstwerke. Um viele davon kümmern wir uns fürsorglich, andere verfallen vor unseren Augen. Und wieder andere werden von Banausen aus ideologischen Gründen zerstört. Der Australier Matthew Quick hat sich viele Gedanken über unseren Umgang mit Kunst gemacht – und dann die Reihe “Monumental Nobodies” geschaffen. Die zeigt bekannte Denkmäler, die mit menschlichen Objekten “geschmückt” sind.

“He travels frequently, has resided variously in the UK, Portugal & Malaysia, and once lived underneath a grand piano in Greenwich. He has spent nights under stars in India, under surveillance in Burma, under ground in Bolivia and under nourished in London. His scariest moment was having machine-gun shoved in his face during anti-monarchy riots in Nepal, although crashing a para-glider into a forest was also something of a highlight.”

Ein Reiterdenkmal mit Überwachungskameras, die Queen of England mit einer Wäscheleine um den Hals, der griechische Meeresgott Neptun mit Schwimmflügeln – Quick macht wirklich vor keiner Epoche halt. Er fragt sich: Warum muss Kunst immer wieder das Opfer sein? Und welchen Wert hat Kunstgeschichte überhaupt noch, wenn manche Menschen so achtlos mit den Werken der Vergangenheit umgehen? Laut “Business Review Weekly” zählt Quick zu den 50 wichtigsten Künstlern Australiens. Seit 2006 wurde er mit zahlreichen Preisen ausgezeichnet oder zumindest für sie nominiert, etwa ebenso lange sind seine Werke in Ausstellungen in ganz Australien zu sehen. Bevor er sich in Vollzeit der Kunst gewidmet hat, arbeitete er unter anderem als Verkäufer und Innenarchitekt.

View this post on Instagram

@metro_gallery is showing my latest solo show exhibition, open Monday to Saturday until September 3. You won't regret it. HISTORY IS WRITTEN BY THE VICTORS oil on linen She was just ten years old before being rendered irrelevant. At almost double the height of the Statue of Liberty, Mother of the Motherland was unveiled in Kiev by Brezhnev in 1981, only a decade before the Supreme Soviet of the Soviet Union voted itself into extinction. Originally twin statues of Lenin and Stalin, each nearly 200 metres tall, were planned for the site. Instead they spent nearly 9 million rouble on her. With the Soviet economy already deeply stressed, she was controversial from the outset. And current financial shortages mean the “eternal” flame at its base - which consumes 400 cubic metres of gas per hour - is no longer eternal. Nowadays it is burned only on the biggest national holidays. Like the monuments of antiquity, it may only be a matter of time before the prevailing political creed decides she be “repurposed” for another use, or scrapped altogether. #matthewquick #juxtapoz #recyclegroup #hifructose #beautifulbizarre #Art_Spotlight #contemporaryart #paint #painting #collectable_art #srartwork #aartistic_dreamers #artistdrop #keinmagazine #smashthemag #londonstreetart #artist_features #designiskinky #newcontemporary #aureta #blackappleart #talnts #thejealouscurator #artFido #Art_Spotlight #lovewatts #paintguide #bestreet #newcontemporary #artbankau

A post shared by Matthew Quick (@matthewquick) on

 

(via) Copyright Matthew Quick I Teaser Screenshot Instagram

Kommentiere den Artikel

Bitte gib deinen Kommentar ein!
Bitte gib deinen Namen hier ein